Mr. Pool on Christmas Day

Først lige en advarsel til alle, der læser dette. Dette blogindlæg skrev jeg midt om natten, godt en time efter at jeg blev færdig med at se Deadpool, imens jeg havde kvalme over alt det slik, jeg havde spist, og jeg var helt vildt træt. Så ja... I skal ikke forvente for meget, min begrænsede læsergruppe (der består af mine facebookvenner og tilfældige folk fra Rusland og Frankrig).

Nej, helt ærligt jeg mener det. Der er en skræmmende mængde af folk fra Rusland og Frankrig, der læser min blog, og det giver overhovedet ingen mening. Det ville give en smule mening, hvis bloggen var på engelsk eller måske spansk, eller hvis den var på et hvilket som helst internationalt sprog, men DANSK! Hvem i verden ud over os danskere (medregnet svenskere og nordmænd) kan forstå dansk? Det her er på ingen måde en vittighed, og jeg mener, at de læser min blog. Blogger fortæller mig den slags, og det skræmmer mig næsten. Jeg vågnede op en morgen og så, at halvtreds (50!!!) franskmænd havde været inde på min blog samme morgen for at læse om Middle-Earth Shadow of Mordor. Ikke en eneste dansker var inde på bloggen hele dagen (så franskmændene reddede enligt min rekord i længste periode uden nogen læserløse dage, og jeg takker dem for deres brave indsats), men alligevel valgte halvtreds franskmænd at gå ind på min blog på præcist den samme dag. Jeg ved ærligt talt ikke, om jeg skal se det som et sjovt tilfælde eller være helt vildt ryste-i-bukserne bange. Er det et tegn? En advarsel? En hemmelig sammenslutning? Og jeg lover jer, at hvis Anders stod bag det, så vil han komme til at føle hyperionens vrede næste scenarie! Mærk dig mine ord, Anders! Mærk dig dem, hvad det så end enligt betyder... Nå angående den film, som jeg lige fik set i biografen til aften, før den blev spoilet for mig (som flere af mine venner har været lige ved).

Captain Deadpool

En smule sent har jeg så endeligt fået set Deadpools nye film, som jeg ved, at Ryan Reynolds (staves det sådan) har kæmpet for at få lavet i lang tid efterhånden, og det var godt at se karakteren blive behandlet anderledes end i X-Men Origins: Wolverine. Det var tydeligt her og der, at filmen ikke havde et nær så stort budget som nogle andre store superhelte film, men det behøvede den ærligtalt ikke for at fungere, og selv manglende karakterer gjorde den til en vittighed. Og støre og bedre kan jo altid gøres i toeren.
Men lad os ikke komme for godt igang med den slags snak. Jeg har jo knap nok talt om selve filmen, og hvad den bød på. Så lad mig sige jer en lille simpel ting om filmen. Den havde el alting. Denne tossede, fuldstændigt hjernedøde, geniale, latterlige samling af fjerde vægdestruktioner, chimichangaer, spansk, spandaks og blodig action var fuldstændig perfekt. Tja... altså plottet kunne måske godt have været en smule længere, og jeg havde det lille problem, at filmen sluttede, men ellers var filmen fuldstændigt fremragende fra start til slut. Allerede de første par sekunder af filmen er fyldt med vittigheder, og man griner lige fra "God´s Perfect Idiot" til scenen efter rulleteksterne. Filmen er fyldt med referencer til Sci-Fi, fantasy og andre superhelte, vittigheder, der virkeligt ikke burde fungere, og som i koncept er alt for stødende, og selvfølgelig en fuldstændigt øretæveindbydende, tosset hovedperson, der kan få seeren til at grine, uanset hvor forfærdelige ting han gør i filmen. Det er helt forfærdeligt og burde ikke være så fornøjeligt, som det er. Og der er en klar grund til, at filmen har en femtenårs aldersgrænse.

Dead of future pool (of the planet of the mutants of the past)

Så er det tid til at kigge på fremtiden. Deadpool 2 er allerede blevet bekræftet, og spørgsmålet er jo så, hvilken rolle han vil tage i X-Men film universet. Personligt vil jeg foretrække ham som et comic relief i større film, hvor han dukker op fem til ti minutter i hver, imens han stadig har sine egne film i universet. Her kan han altid arbejde sammen med forskellige andre karakterer, og det kan endda være, at studiet får råd til mere end to X-Men ad gangen. Jeg ved dog ikke, om det er for sent at lave en cross-over mellem Mr. Pool og Mr. Rine, da Huge Jackman (som en af mine klassekamerater kom til at kalde ham) vidst nok kun har en film tilbage i rollen, og jeg har på fornemmelsen, at den sidste af hans film bliver en mere seriøs en. Men hvis det ikke kan være Wolverine, så lad os endelig se Deadpool sammen så mange andre karakterer som muligt. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er en X-Men ekspert på nogen som helst måde, og som jeg har sagt før, så har jeg aldrig læst en superhelte tegneserie, men efter at have set denne film, kan jeg ikke vente på at se, hvad fremtiden bringer. Så længe den er blodig, provokerende og fyldt med øretæveindbydende vittigheder, så skal jeg nok se toeren.

Kommentarer