The Devil in Hells Kitchen

Det er ikke særligt længe siden, jeg sagde noget om Marvel og DCs konkurrence. Jeg sagde, at DC var foran Marvel med deres tv-serier, og Marvel er foran med film. Det er ikke længere rigtigt. Nu står de lige om tv-serierne (så DC fører kun ved computerspil, hvor Marvel er ubeskriveligt langt bagefter).

"I've been preoccupied of late with, uh, questions of morality of right and wrong, good and evil. Sometimes the delineation between the two is a sharp line. Sometimes it's a blur"

 Nelson and Murdock - Advocados at law

Marvels nye Netflix serie er helt fantastisk. Jeg er så glad for, at den virkede, for ideen om Daredevil har altid fascineret mig, og nu forstår jeg endelig karakteren, som ikke bare er endnu en kliche superhelt. Det er muligvis (jeg aner det ikke) ikke den helt samme baggrundshistorie her som i tegneserierne, men denne er så god. Ligesom Arrow så gør den det på en meget original (og super mørk) måde, og så er Matt Murdock også en meget interessant karakter. En blind advokat passer alligevel fremragende ind i Marvel Cinematic universe, hvor han skaber endnu mere variation. Jeg vil oven i købet gå så langt som at sige, at han er min yndlings "menneske" karakter i dette film univers. Spidey er selvfølgelig ikke på banen endnu (jeg har høje forventninger), men Daredevil baner faktisk på flere måder vejen for ham.
Når et program er så mørkt og blodigt som Daredevil, så har det også brug for en god skurk. Denne rolle opfyldes forrygende af denne skaldede fisk, som måske er den bedste Marvel skurk i universet til dato (der har ikke været særlig mange gode). Derfor synes jeg også, at Hr Fisk skal fortsætte sit fremragende skurke arbejde, og hvis blodet kunne skjules lidt, så ville han fremragende til de nye spidey, hvor jeg også regner med, at Matt laver en cameo.

I mellemtiden ser jeg frem til efteråret næste Marvel Netflix projekt: Jessica Jones (men det er egentligt kun på grund af David Tennant involvering... undskyld frøken Jones, men din skurk er mere tillokkende)



Og moralen med dette var, at alle bør se Daredevil (hvis de tør). Og den er meget bedre end Agents of Shield eller nogen af Thor filmene. Derfor vil Matt tage Blonddine Thors plads i kommende film, og Foggy Nelson vil tage Heimblings. Og hvis du ikke kan lide det, så tag det op med deres advokater. En af dem er blind, og han kan stadig tæve dig.

(---- Heim"bling"

Kommentarer