Rig+Ingen superkræfter+tegneserie=Awesome (Arrow)

Engang imellem køber min mor bare Netflix. Det sker oftes i løbet af efteråret eller vinteren, og jeg bruger det en smule hver gang. Denne gang brugte jeg netflix til at sæson 1 af DCs tvserie Arrow.

En bedre Batman

Arrow minder utroligt meget om Batman og Iron Man. Oliver Queen er en rig playboy, der kommer ud for noget, som ændrer ham, hvorefter han vil ændre verden. Queen er dog mere i Wayne delen, fordi han arbejder om natten og beskytter sin hjemby. Hvor Arrow slår Batman (i den filmiske verden), er karaktererne. I Batman er der selvfølgelig både Bruce, Alfred, Gordon, The Joker og Harvey Dent til underholde publikum (jeg syntes, Rachel var lidt kedelig). Jeg skal også gladeligt indrømme, at ingen af afsnittene slår The Dark Knigt, men så er Arrow stadig bare bedre i længden. Arrow er lige så mørk, men den har virkeligt bedre karakterer i længden, og de udvikler sig alle sammen. Det er måske fordi, at det er en tvserie, så den har bedre tid, men det går virkeligt godt. Skurkene er som regel også ret gode, og der har kun været nogle få "plads udfyldere" blandt dem. Samtidigt kan Arrow godt dræbe karakterer uden at få dem til at føles overflødige.

Tja det var jo kun på grund af Barrowman

Jeg startede egentligt med at se Arrow, fordi Doctors Who egen Captain Jack Harkness var med. John Barrowman spiller også en virkelig god karakterer i denne serie, selvom jeg stadig håber, han kommer med i Who igen (bare to episoder. Han er blandt de mest elskede companions nogensinde). Barrowman har også en stor rolle i at gøre serien så god. Jeg elsker ved den, at jeg virkelig ikke kan hade de karakterer, man skal hade. Faktisk er der kun en karakter, jeg virkelig ikke kan lide, og det er ikke en af skurkene. Der er dog også skurke, som jeg ikke kan lide, men de har endnu ikke fået nok tid på showet alle sammen. Og så har Arrow, det som Who har mistet (hvorfor Moffat, hvorfor?): Sammenhæng. Næsten alle tingene hænger sammen i Arrow til et større plot, som Who engang gjorde.
"I am stranded on a island, and my only friend is named Wilson"
Arrow er en fantastisk serie, som jeg klart kan anbefale alle, der ønsker noget mørkt og dystert, som samtidigt har en smule humor og lyse øjeblikke.

Kommentarer