Assassins Creed Unity og fremtiden

Som jeg har nævnt adskillige gange nu, så glædede jeg mig meget til Unity, og da jeg endelig fik det, så kunne min computer ikke køre det. Jeg har nu spillet det på min nye computer. Var spillet vendtetiden værd? Jeg kan ikke beslutte mig.


Noget nyt og noget gammelt

AC Unity er bygget på en helt ny engine, og de er startet helt forfra med at programmere. Spillet føles dog ikke helt fremmedet, og de fleste funktioner er de samme. Der er dog både et nyt kampsystem, parkoursystem og character customization. Det nye kampsystem er mere udfordrende end nogensinde, og denne gang er du bange for rifler (1-3 skud dræber dig, alt efter hvilke evner og udstyr du har) og pistoler, samtidigt med at dine egne er næsten ubrugelige. Jeg hader dog, at ammuniton nu koster en formue. Jeg køber sjældent noget, da jeg skal dræbe fyrre vagter for at få råd til en phantomblade (den nye mine skjulte armbrøst-ting). Dette gør, at jeg sjældent bruger alt det fede nye udstyr, og jeg afhænger af mine nærkamps evner og held. Det er ærgeligt, da der nu er fuldstændig frihed, over hvordan du dræber målet. Vagterne er også klogere end nogensinde, og de er ofte klogere, end de fleste mennesker. De ser mere end en politi betjent, og de i højt level har bedre reflekser end Bruce Willis karakterer i action film. Det nye parkour system er også helt fantastisk... når det virker. Det virker 90% af tiden, og resten af tiden hænger jeg på en væg, imens jeg bliver skudt på af vrede franskmænd. Når det kommer til character customization så har det både gode og dårlige funktioner. Der er masser af udstyr og muligheder, men det er umuligt at finde det rigtige udstyr, det tager en formue eller en evighed, så jeg bruger bare det udstyr, som spillet kaster efter mig.

De kiggede ikke på æsken

Når det kommer til plottet, så synes jeg virkeligt, at Ubisoft har dummet sig. De har gode karakterer (Marque du Sade og Napeleon er helt fantastiske), og de bruger de dårlige karakterer i stedet. Der er gode øjeblikke, men der lægges tryk og fokus på de dårlige koncepter og dele ved plottet. Selve plottets ideer var gode, men de blev dårligt udført. Det føltes som om, at de havde alle brikkerne, men de kunne ikke lægge dem rigtigt. Det var så tæt på at blive godt, men det endte sådan nogenlunde okay... Arno selv var en god karakter, når han fik lov til at være i godt selvskab eller for sig selv. Han er genial i starten, og jeg kan godt lide ham, men hans unikke tegn bliver lagt til siden for at gøre plads til kedelige karakterer. Titlen passer heller ikke til spillet, da Arno aldrig følger ordrer eller gider arbejde sammen med andre. Jeg elskede dog mordgåderne, som er virkelig gode, og man skal tænke i stedet for at bare se en cutscene. Du har en chance og kan sagtens fejle.

Co-Op... har jeg ikke rigtigt oplevet

Jeg har ikke fået spillet co-op så meget endnu, da jeg har ikke nogen at spille med. Min bror har også spillet, men hans computer kan heller ikke køre det, så jeg venter. Jeg har prøvet en runde med en fremmede, men vi døde hele tiden, da vi ikke havde en plan. Så jeg vil vende tilbage til det emne senere

Som afslutningen kan jeg sige, at næste års AC er blevet leaket af de der koshaku-et-eller-andet folk.
Det er åbenbart Victoriansk London og hedder følgende:
Jeg håber, der er flere mordgåder.

Kommentarer