The Silent Grove-Those who speak-Until we sleep

Tegneserier har aldrig rigtig fanget på den samme måde som bøger. De eneste jeg har læst før i tiden, er de komiske tegneserier som Sten og Stoffer (den er helt fantastisk). Når jeg har kigget på de andre, har jeg altid sagt, at de er skabt, fordi folk var for dovne til at læse bøger. Det står jeg stadig ved, og det er på ingen måde dårligt ment. Næsten alle menneskers opfindelser har været fordi, at de ikke orkede noget andet. Cyklen har været, fordi vi ikke ville gå eller ikke havde tid til det. Hvis alle havde læst bøger hele tiden og haft tid til det, ville der heller aldrig være kommet film. Men det betyder ikke, at film er en dårlig ting. Det er bare menneskelig udvikling der sker, fordi vi har travlt eller er dovne. Jeg har selv lige fået læst min første spændende tegneserie (eller hvad end det hedder), som ikke bare var komik. Jeg har længe ville læse en, og jeg besluttede mig for at købe en hel serie i et album, da de dukkede op på amazon, samtidigt med at jeg købte The Blood of Olympus (som jeg lige har fået). Det var et univers, jeg allerede kendte og holdt af, så det ville nok være en del nemmere at gå i gang med.
"Bravest of his brave band, the dwarf  enterede the dark fortress alone" - Varric
The Silent Grove-Those who speak-Until we sleep-serien foregår i Thedas (dragon age universet), og man følger kong/grey warden/templar Alistair fra DAO, dværg forfatteren/armbrøstskytten Varric Tethras fra DA2 og piraten Isabela (også fra DA2). Historien er faktisk rigtig spændende, og jeg læste den på nogle få timer. Jeg må sige, at jeg nød den, selvom der manglede en uddybelse af flere karakterer, som en bog ville have bedre tid til uden at trække alting ud. Men jeg kendte en del af dem i forvejen, og det var især disse karakterer, der interesserede mig. Jeg tror aldrig, at tegneserier kan erstatte bøger for mig, men de er da underholdende, og den fangede faktisk både Alistair, Varric og Isabelas personligheder godt. Min yndlings del var Alistairs og Varric samtaler, da jeg kendte karakterene fra forskellige spil. Jeg håber virkelig, at de ting der skete i tegneserien får vigtighed for Inquisition, men jeg klager ikke, hvis det ikke gør. Det er trods alt en del af Biowares egen canon og ikke min. Nu skal det også siges, at tegneserien blev lavet af Biowares folk og ikke af fans, men jeg forstår godt Star-Wars-expanded-universe-fans vrede (ikke at jeg har del i den, da jeg aldrig har læst expanded universe). Jeg må da også sige, at de tegneserie universer, som er på størrelse med Marvels, vil jeg nok aldrig læse, de er lige lidt for meget.

"For all that is wicked" he cried. "For Titus!".
Som jeg allerede har nævnt, så hjalp serien mig også med at forstå, hvad der var sket med karakterene bagefter, og flere ting var forklaret. Nogle af tingene var faktisk vigtige, så jeg tror, at nogle af dem i hvert fald kommer med i Inquisition. Man har da altid lov at håbe. Åh, jeg glæder mig til det spil (og AC Unity), men først skal jeg snart spille P&P igen, og jeg har savnet det lige siden, sidste session sluttede. Der er nu ikke noget som at holde alle spillernes skæbner i sine hænder og afgøre en verdens udvikling med sine terninger.

Kommentarer