Gamers, Gamers, Gamers. Den film er awesome

Der findes en del indie film derude i den store hvide verden, men en serie og en film specielt vender jeg altid tilbage til og ser igen. Det er The Gamers serien, som er lavet af (Zombie Orpheus Entertainment?), Epic Level Entertainment og Dead Gentlemen Productions, tror jeg nok. Det er en smule forvirrende. Men det er ihvertfald en fantastisk serie, som har en okay etter, men toeren er virkelig fantastisk. Toeren, Dorkness Rising, er virkelig i verdensklasse, og den er både genial, sjov og meningsfuld. Serien handler om bordrollespil og andet nørderi. Den er fyldt med referencer, og vittigheder man kun forstår, hvis man selv spiller.
Plottet er heller ikke dårligt, og der er character development. Filmen ligger i øjeblikket gratis på youtube, og jeg vil råde folk til at se den, hvis de spiller P&P. Faktisk har jeg lyst til at se den lige nu, men jeg kan ikke (jeg skal til judo om lidt). Faktisk foretrækker jeg denne film over den ellers fremragende tv-serie The Big Bang Theory, fordi den er mindst lige så god, lavet af frivillige, og mest af alt så er den lavet af mit eget folk: Nørderne. Jeg har intet imod castet fra TBBT, men det er noget andet, når skuespillerne ved, hvad de snakker om. De kan virkelig forstå min vrede, over bland andet at Firefly blev aflyst, og det er fantastisk.
Jeg kan dog godt forstå, at ingen ville lave en hollywood film ud af det her uden at simplificere det. Og når det simplificeres til alle, så går det galt. Det er på sådanne tidspunkter, at folk kalder ham "Doctor Who", når deres karakterer skal forestille at være fans. Det er på sådanne tidspunkter, at det ikke må kaldes en D20, men det skal være terning vær eneste gang. Det er på sådanne tidspunkter, og dette gør mig virkelig irriteret, at man ser Harry Potter and The Sorcerers Stone, selv om at karaktererne er fans og burde vide, at den hedder The Philosophers Stone (jeg ved godt, at den kaldes det andet af marketing grunde, men det er ikke original titlen). Lige nu nerdrager jeg ikke over, at disse ting sker. Jeg nerdrager over, at folk ikke nerdrager over det i film, men de går med på dem. Jeg kender adskillige personer, der ville dræbe, hvis man sagde, at Matrix var steampunk. Så hvorfor må fiktive karakterer ikke nerdrage. Det gør de kun, hvis det passer til plottet, eller hvis det er kort komisk og bagefter kan glemmes helt. Men det er på grund af alt dette, at vi må være taknemmelig for, at denne film overhovedet findes. Det er, hvad det Gamers gør, og derfor bør den ses.

Filmen undgår også klicheerne, som kan ses på billedet nedenunder over til højre. Billedet er taget fra en lille kortfilm, vi lavede på min skole. SE DEN!
Åhr ja. Så spoiler filmen heller ikke alt andet. Jeg håber virkelig, at jeg kan nå til sjette bog i Harry Potter for min lillesøster, for nogen fortæller hende, hvad der sker i den.

Kommentarer