Skyggens Lærling 12 Kongens Ranger

Det er altid en god ide at kunne lide mere end et franchise, for så bliver man nogle gange overrasket. Det var netop, hvad der skete for mig for nogle dage siden. Jeg havde hørt, at Flanagan var i gang med en ny Skyggens Lærling, men jeg vidste ikke, hvor langt han var. Så jeg havde ikke forventet at finde bogen i en butik her i ferien. Jeg købte den så, og der gik ikke særligt længe, før at jeg var færdig med den. Kongens Ranger er lige netop den slags bog, der skal til for at forny et franchise. Den foregår længe efter de andre, og alle karaktererne har udviklet sig. Dette gælder især Will. En anden karakter (jeg vil ikke hvem) er død, og Will er ude efter hævn. Han er ikke længere den muntre person, han var i tidligere bøger. For at hjælpe ham med at komme sig over tabet, bliver han givet lærling. Bogen følger disse to karakterer, og den undgår at lave de scenarier, som der var i Gorlan, selv om at der er referencer. Bogen er god, og jeg vil faktisk mene, at det er en af de bedste i serien.

Her er en lille gåde til fans. Jeg kunne gætte hvem, lærlingen var, ud fra dette bog cover. Kan I?

Kommentarer