Legos Midgård og Marvel (med hjælpe anmeldere)

I løbet af juleferien har jeg sammen med min lillesøster Marri og lillebror Kristian spillet de to lego spil Lego The Lord Of The Ring og Lego Marvel Superheroes. Jeg har altid elsket lego spil, mit første yndlings spil var Lego Star Wars, jeg forudbestilte toeren. Det er dog længe siden at jeg har spillet et lego spil og da jeg elsker Ringenes Herre, besluttede jeg mig at ønske mig Lego The Lord Of The Rings i julegave. Jeg fik det så og udnyttede muligheden til at belære min lillesøster på seks år om Tolkiens univers. Min lillebror på tolv var også med og vi nød alle sammen spillet. Det var jo iogså Ringenes Herre med en hel del Lego humor. Lego spil er spil for hele familien og jeg mener. Jeg ved godt at normalt når at nogen siger "for hele familien" så er det noget lavet til små børn, men i dette tilfælde så er det virkelig for hele familien. Jeg var meget overrasket over hvor meget lego spil havde udviklet sig. Lego spil har altid handlet om to ting kamp og gåder man skal løse. Men i Lego Star Wars spillene var der kun seks eller syv forskellige ting der kunne gøres i gåder. Jeg mener at man kunne bygge lego, bruge druider til hacke konsoller, skyde skydeskiver, bruge kraften, bruge forklædninger til at komme ind i forskllige området og måske en ting eller to mere. Men i Lego The Lord Of The Rings var der mindst tre gange så mange forskellige ting man kunne gøre. Det var en god forbedring synes jeg og når spillet ovenikøbet har openworld, så er det umuligt ikke at synes om spillet (medmindre man gal). Men nu kommer det som spillet skal allermest ros for. I dette spil er der muligheden for at finde, købe og styre selveste Tom Bombadil. Jeg ved at det lyder som et mirakel, men det er det virkelig også (et der også inkluderer Gil-Gallad). Oven på den information tror jeg at I er klar til en ting, jeg ikke kunne lide ved spillet. I spillet er der mulighed for at smede udstyr, som kan gøre alle karaktererne overflødige og lader enhver kopiere deres evner. Men nok om mine meninger, jeg har bedt mine søskende om at fortælle deres meninger, bare for at prøve noget nyt på min blog. Marri siger om spillet "det er sjovt at lave sine egne figurer og det er et rigtigt godt spil". Jeg spugte hende hvad hendes yndlings del af spillet var og hun sagde "jeg kan bedst lide at løbe rundt i Rohan og kæmpe mod warger som Aragon" og hun til føjede bagefter "jeg glæder mig til at jeg kan læse bøgerne og jeg synes at det var sejt at hobbitterne reddede verden". Kristian sagde "jeg synes at spillet er rigtigt godt, men det er lidt irriterende at man ikke kan selv vælge, hvem man er i Openworld før at man har gennemført spillet".

Nu til Lego Marvel Superheroes. Dette spil fik jeg ved at bytte en masse gaver i Fona og det begyndte vi at spille, så snart vi var færdig med Lego The Lord Of The Rings. Lego Marvel var også et fantatisk spil, der er udført fantastisk og fyldt med karakterer var Marvel universet. Også i en Openworld map lader dette spil dig flyve rundt og stoppe kriminalitet, altimens man bygger med lego klodser og løser gåder. I spillets hovedhistorie skal man spille som The Avengers, X-Men, The Fantastic Four og mange flere. Men ud over det kan du også unlocke næsten alle andre af de kendte karakterer fra universet. Lego Marvel Superheroes har så meget sideinhold at det sagtens kan måle sig med Blackflag. Dette inkluderer Deadpool missionerne hvor at Deadpool personligt kommenterer spilleren ved at sige ting som "du har lukket op for en ny karakter, hvad er det for noget, jeg er den eneste karakter i dette spil som du har brug for lukke op for". Der er også forskellige ting skal der skal indsamles såsom minikits og halvtreds steder i spillet skal du redde Stan Lee, som også er overalt i spillet sammen med Deadpool (som du ofte kan se stjæle en pizza i baggrunden). En enkelt ting som var lidt irriterende var controlsne som altid har været et af legos svage punkter. Det er for eksempel den samme knap som man bruger at forvandle sin karakter og som man bruger til at skifte karakter. Når jeg siger forvandle mener at Hulk kan forvandle til Bruce Banners og tilbage, Spiderman til Peter Parker og lille Venom til store Venom. Men det er ikke et kæmpe problem og efter nogle få gange har man vænnet sig til det og fundet ud af at hvis man hurtigt holder trekant nede to gange kan man skifte karakter. Så på trods af det er spillet stadig virkelig godt, faktisk vil jeg sige at det er et af de bedste spil fra 2013 og lige meget hvor mange gange man springer faldskærmsudspring som Tony Stark kun klædt i underbukser, T-shirt og Iron Man hjelm, så er det stadig en fantastisk følelse. Begge disse spil er bedst at spille sammen med andre og jeg vil anbefale begge spil, til alle der har en playstation eller en Xbox og nogen at spille med. Begge spil er gode, men jeg synes at Lego Marvel Superheroes er bedst. Angående Lego Marvel Superheroes sagde min lillesøster "det skal have hundrede point ud af ti og jeg elsker at lave mine egne figurer. Jeg kan virkeligt godt lide at lave faldskærms udspring". Kristian siger "det er rigtigt godt og det mangler intet".

Til sidst vil jeg nævne noget man kan i begge spil. Character creation. Lav dine egne lego figurer og tag med til slaget ved Pelenor eller flyv en tur i New York. Men et råd. Lav ikke en blanding af Spiderman og Hawkeye, det kan føre til enorme fejl. Godt nytår.

Kommentarer