Mass Effect (1)

For ikke så længe siden lavede jeg en anmeldelse af Mass Effect 2. Nu har jeg via Steams Mass Effect udsalg, købt forgængeren Mass Effect. Jeg tror at det havde været bedst, hvis at jeg havde spillet etteren først. Jeg elskede alt ved Mass Effect 2 (bortset fra den del med at grave i planeter efter råstoffer) og Mass Effect 1 har mange af de samme elementer. Nu tænker jeg bare, det her spil har alt det som Mass Effect 2 havde, bare knap så godt. Hvis jeg havde spillet dem i omvendt rækkefølge, så ville det have en fantastisk oplevelse. Mass Effect er dog stadigt et godt spil og jeg glæder mig til at konvertere min karakter til Mass Effect 2 og spille det igen. Nu mangler jeg bare Mass Effect 3.
Nå men tilbage til Mass Effect. Mass Effect er et Science Fiction RPG, der foregår i fremtiden. Menneskerne har opdaget noget teknologi på Mars og ved hjælp af det, har de fået meget mere avanceret teknologi. Commander Shepard (din karakter) starter som første styrmand på skibet The Normandy, et avanceret Stealth Skib, som dog stadig kun er en prototype. Du finder så ud af at Spectren (galaksen forkæmpere for retfærdighed, som gerne må bøje loven) Saren har sluttet sig til en race kendt som The Reapers (kæmpestore mekaniske væsner). Saren har med en hær af Geth (nogle intelligente robotter) angrebet en meneske koloni og ingen ved helt hvorfor. Det er så din opgave at samle et hold, besejre Saren og stoppe Sovereign (en Reaper). Hele spillet og især historien er rigtig god. Der er dog nogle kedelige punkter, som nogle dårligt lavet køretøjs baner, kedelige elevatorer (som man skal stå og vente i, i nogle gange flere minutter) og et ret irriterende helbrede system. Spiller er dog pengene værd (især hvis at man fik det for 30kr ligesom mig) og rigtigt godt. Desuden synes jeg at rekrutteringen af Squad Members er for hurtigt overstået (man for halvdelen af dem i en mission) og spillet er i det hele taget for kort.

Kommentarer