The Traitor Spy+AC nyheder

Jeg har for ikke så længe siden læst bog serien The Traitor Spy Triologi. Det er en god serie skrevet af forfatteren Trudi Canavan. Jeg har dog siden fundet ud af at det er en efterfølger til serien the Black Magican (som jeg ikke har læst). Nå men The Tratior Spy Triologi, foregår i de to fantasy lande Kyralia og Sachaka. Landene har tyve år tidligere været i krig og der er nu opbygget en skrøbelig fred. Hovedpersonen Lorkin bliver sendt til Sachaka som assistent til ambassadøren Dannyl. Lorkin og Dannyl til hører begge "The Guild" som er en gruppe magikere som har monopol på magi i Kyralia. Man følger så Lorkin og Dannyl i Sachaka, samtidig med at man følger Lorkins mor Sonea i Kyralia, hvor at hun sammen med sin ven Cery er på jagt efter en person kendt som "The Thief Hunter". Bogserien er rigtig god og giver en noget alternativ version af magi, istedet for den traditionelle med forskellige besværgelser og hvor forskellige ord og runer også har magiske kræfter (som Harry Potter, det meste Pen and Paper, mange computerspil, Tolkiens værker og det meste andet Fantasy). I The Traitor Spy er der ingen faste besværgelser, magi er nærmere en masse energi og magikere bestemmer selv hvor meget af den de bruger på at, foreksembel helbrede en person. Det lyder selvfølgelig ikke så anderledes fra for eksembel Ringenes Herre, men prøv at læse bøgerne og du vil forstå hvor anderledes det er. Jeg synes serien kan anbefales og det eneste i den jeg ikke kunne lide, var at alle hovedpersonerne overlevede, undtagen min yndlings (jeg vil ikke sige hvem det er, for så spoiler jeg slutningen).

Så vil jeg afslutte med at fortælle at jeg lige har fundet ud af at Ubisoft vil udgive PS Vita spillet Assassins Creed Liberation til Pc, Play Stadion og Xbox. Det er jeg rigtig glad over at høre, fordi at Liberation er det eneste rigtige Assassins Creed spil (Ipad spillene tæller ikke) jeg ikke har spillet endnu.
Se en Trailer her.

Kommentarer