Mass Effect II

Normalt er jeg ikke så meget til skydespil. Jeg synes at de er ensformelige og kedelige. Men spillet Mass Effect 2, har virkelig fanget mig. Først og fremmest er det science fiction og der er rumvæsner med (alt er bedre med rumvæsner eller fantasy væsner og fabeldyr. Men hvad er egentligt forskellen. Magic is just Science we haven´t understood yet. Hvis at en elver foreksempel opfinder rumskibe og kommer til jorden er det så et rumvæsen eller fantasy væsen. Det er jo helt op til personen der oplever det´s egen mening. Hvis at en person så et mærkeligt væsen i middelalderen kunne personen lige så godt have sagt at det var et rumvæsen som en drage). Men tilbage til Mass Effect 2. Spillet foregår i fremtiden. Man skal så spille som mennesket Shepard. Jeg har ikke spillet etteren, men jeg har forstået at Shepard bliver kaptajn på rumskibet Normandy og sammen med et godt hold, besejrer han en fyr ved navn Saren, som arbejdede for en race ved navn the Reapers. I toeren starter det med at Shepard dør og Normandy går under. Shepard bliver genoplivet af den hemmelige organisition Cerberus og Cerberus leder fortæller Shepard at Reaperne er igang igen. De kidnapper nu hele kolonier fuld af mennesker. Det er så Shepards opgave at finde ud af hvorfor kolonisterne forsvinder og at stoppe det. Men først får Shepards et nyt rumskib, med en velkendt pilot og en liste over folk han kan rekrutere til missionen. Spillet er et rigtigt godt RPG. I løbet af spillet skal du tage mange valg, der påvirker både din karakter og resten af spillet. Det er et openworld, dog kun med små områder du kan vende tilbage til. Der er ikke rigtig så mange sidemissioner, men hovedhistorien er fantastisk og de sidemissioner der er, er stort set allesammen linket hovedhistorien. Det er dog også et spil, der kan give spilleren dårlig samvittighed. Hvis ikke er forberedt nok eller tager nogle dårlige beslutninger, dør nogle af dine folk i sidste mission og man kan ikke give spillet skylden, for det er spilleren der tager beslutningen og hvis man klarer det godt, dør ingen. Nogle af fjenderne i spillet er også ret skræmmende. Især Husks. Husks er science fiction zombier. Når jeg møder dem i spillet råber jeg højlydt "Husks why did it have do be Husks" og ja det er en ændring af Henry Jones Juniers også kendt som Indiana Jones citat.
Men alt i alt et fantastisk spil og jeg vil give et råd til alle der har tænkt sig spille det, væk Kroganen, du får brug for det.

Kommentarer